Turkish Journal of Bioethics
Skleroderma Tanısı Olan Hastada Duktal Karsinoma İn Situ Olgusu [Acta Oncol Tur.]
Acta Oncol Tur.. 2008; 41(1): 55-56

Skleroderma Tanısı Olan Hastada Duktal Karsinoma İn Situ Olgusu

Suat KUTUN1, Haluk ULUCANLAR1, Aybala AĞAÇ1, Oğuz TARCAN1, Abdullah ÇETİN1
Dr. Abdurrahman Yurtarslan Ankara Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesi, 1. Genel Cerrahi Kliniği, ANKARA

Ductal carcinoma in situ can detected with percent of 15-20 with scanning programs. Modified Van Nuys Prognostic index is used in classification concerning age, size of tumor, margin of surgical resection, nuciear grade and necrosis. This antity has a speciai importance because it can mostly manage with breast sparing treatment modalities. But it shows significance when it combined with systemic sclerosant diseases. We report a case with scleroderma diagnosed as ductal carcinoma in situ. İn the light of our case our aim is to summarize the clinical follow-up and treatment modalities in such cases with ductal carcinoma in situ combined with systemic sclerosant diseases.

Keywords: Scleroderma, ductal carcinoma in situ, systemic sclerosant diseases.

Ductal Carcinoma İn Situ with Diagnosis of Scleroderma

Suat KUTUN1, Haluk ULUCANLAR1, Aybala AĞAÇ1, Oğuz TARCAN1, Abdullah ÇETİN1

Duktal karsinoma in situ tarama programları ile %15-20 oranında saptanabilmektedir. Sınıflandırmada Modifiye Van Nuys Prognostik indeksi’nde yaş, tümör boyutu, cerrahi sınır, nükleer grade ve nekroz değerlendirmeye alınmaktadır. Tarama programları ile saptanabilen bu antite meme koruyucu cerrahiye olanak sağlaması açısından oldukça önemlidir. Fakat sistemik skle-rozan bağ doku hastalığı ile birlikte bulunduğu durumlarda bu durum özellik arzeder ve tedavi modalitesini değiştirebilir. Sistemik sklerozan bağ doku hastalığı ile takipte iken duktal karsinoma in situ tanısı almış bu olgumuzu sunarken duktal karsinoma in situ-sistemik bağ doku hastalığı birlikteliklerinde klinik takip ve tedavi modaliteleri seçeneklerini sunmayı amaçlamaktayız.

Anahtar Kelimeler: Skleroderma, duktal karsinoma in situ, sistemik sklerozan hastalıklar.

Suat KUTUN, Haluk ULUCANLAR, Aybala AĞAÇ, Oğuz TARCAN, Abdullah ÇETİN. Skleroderma Tanısı Olan Hastada Duktal Karsinoma İn Situ Olgusu. Acta Oncol Tur.. 2008; 41(1): 55-56