Abdominal Basit Kistlerde Perkiitan Skleroterapi: Literatür ve Deneyimlerimiz [Acta Oncol Tur.]
Acta Oncol Tur.. 2007; 40(1): 1-4

Abdominal Basit Kistlerde Perkiitan Skleroterapi: Literatür ve Deneyimlerimiz

Bilgin Kadri ARIBAŞ1, Gürbüz DİNGİL1, Kamil DOĞAN1
SB Dr. Abdurrahman Yurtarslan Ankara Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Radyoloji Bölümü, ANKARA

Surgical (e.g., excision, unroofing, fenestration) and percutaneous methods have been used in treatment of symptomatic simple renal and liver cysts. Percutaneous treatment of symptomatic simple cysts forms the first-line treatment modality before surgical and laparoscopic methods because of its minimally invasive nature. Of percutaneous methods in simple aspiration, the cyst fluid almost always reaccumuiates because of viable cyst wall. Sderosing agent, of which the most wideiy used is alcohol, must be given into cyst for treatment. The procedure with needle or catheter methods, single or muiti-session, US- or CT-guided, of various techniçues has been curativety performed with high success.

Keywords: Abdomen, simple cyst, alcohol, percutaneous sclerotherapy.

Percutaneous Sclerotherapy in Simple Abdominal Cysts: Literatüre and Our Experiences

Bilgin Kadri ARIBAŞ1, Gürbüz DİNGİL1, Kamil DOĞAN1

Semptomatik böbrek ve karaciğer basit kist tedavisinde, perkütan ve cerrahi teknikler (eksizyon, unroofing, fenestrasyon gibi) kullanılmaktadır. Perkütan semptomatik basit kist tedavisi, minimal invaziv özelliğinden dolayı cerrahi veya laparoskopik yöntemlerden önce ilk sırada yer almaktadır. Perkütan yöntemlerden tek başına aspirasyonda, canlı kist duvarı nedeniyle kist sıvısı genellikle tekrar birikir. Bu nedenle tedavi amaçlı kist içine sklerozan madde (en sık kullanılanı alkol) verilmelidir, işlem abdominal kistlerde; iğne veya kateter yöntemleriyle, tek veya çok seanslı, ultrasonografi veya bilgisayarlı tomografi eşliğinde, çeşitli tekniklerle ve yüksek başarıyla küratif olarak gerçekleştirilmektedir.

Anahtar Kelimeler: Abdomen, basit kist, alkol, perkütan skleroterapi.

Bilgin Kadri ARIBAŞ, Gürbüz DİNGİL, Kamil DOĞAN. Abdominal Basit Kistlerde Perkiitan Skleroterapi: Literatür ve Deneyimlerimiz. Acta Oncol Tur.. 2007; 40(1): 1-4