SB Ankara Onkoloji Hastanesinde İdrar Örneklerinden Elde Edilen Escherichia coli Suçlarında Siprofloksasin Direncinin Retrospektif Değerlendirilmesi [Acta Oncol Tur.]
Acta Oncol Tur.. 2007; 40(1): 11-13

Ece BİLEN DİRİM1, Kamuran SAYILIR2, Gülşen İSKENDER2, Sama BATI1, M. Cihat OĞAN2, Ayla YENİGÜN1, Müfide ÇİMENTEPE1
1SB Dr. Abdurrahman Yurtarslan Ankara Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Mikrobiyoloji Laboratuvarı,
2SB Dr. Abdurrahman Yurtarslan Ankara Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesi, infeksiyon Hastalıkları Bölümü, ANKARA

İn this retrospective study tve evaluated ciprofloxacin resistance in Escherichia coli isolated from urine cultures (January 2004 through December 2004). İn microbiologic Identification and susceptibility testing we used Standard culture metodes and NCCLS guideline. From 231 E. coli isolated from urine cultures, 51 isolates (22.7%) were found to be resistant against ciprofloxacin. Ciprofloxacin is an expanded spectrum quinolone that is used frequently in the treatment of urinary tract infections caused by gram-negative bacilli such as E. coli. İn recent years there is an increasing reports of ciprofloxacin resistance in United States of America, Europe and in our country. E. coli is one of the most frequent causative agents in community and hospital acquired infections, because of this ciprofloxacin susceptibility testing should be performed routinely in isolated E. coli in order to correct and effective antimicrobial use in clinical setting.

Keywords: Urinary tract infections, Escherichia coli, ciprofloxacin.

Retrospective Evaluation of Ciprofloxacin Resistant Escherichia coli in Urinary Tract Infections Ankara Oncology Hospital

Bu çalışma, 1 Ocak 2004-31 Aralık 2004 tarihleri arasında SB Ankara Onkoloji Hastanesi Mikrobiyoloji Laboratuvarına gelen idrar örneklerinden izole edilen Escherichia coli bakterilerinin siprofloksasin direncini retrospektif olarak değerlendirmeyi amaçlamıştır. İdrar örneklerinden rutin mikrobiyolojik yöntemlerle E. coli izolasyonu yapılmış ve duyarlılıkları NCCLS önerilerine uygun olarak disk difüzyon yöntemiyle araştırılmıştır. Çalışma kapsamına alman 231 E. coli suşunun 51 (%22.7)’inde siprofloksasin direnci saptanmıştır. Florokinolonlardan olan siprofloksasin geniş spektrumlu antibakteriyel bir ajan olup özellikle gram-negatif bakterilerle oluşan üriner sistem infeksiyonlarının tedavisinde sık kullanılmaktadır. Son yıllarda Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa ve ülkemizdeki yayınlarda klinik izolatlara karşı siprofloksasin aktivitesinin giderek azaldığı belirtilmektedir. Toplum ve hastane kökenli infeksiyonların sık rastlanılan etkenlerinden biri olan E. coli’de siprofloksasine duyarlılığın düzenli olarak saptanması, bu grup antibiyotiklerin doğru ve yerinde kullanılması ile terapötik etkilerinin devamlılığının sağlanması gerektiği kaçınılmaz bir gerçektir.

Anahtar Kelimeler: Üriner sistem infeksiyonları, Escherichia coli, siprofloksasin.

Ece BİLEN DİRİM, Kamuran SAYILIR, Gülşen İSKENDER, Sama BATI, M. Cihat OĞAN, Ayla YENİGÜN, Müfide ÇİMENTEPE. SB Ankara Onkoloji Hastanesinde İdrar Örneklerinden Elde Edilen Escherichia coli Suçlarında Siprofloksasin Direncinin Retrospektif Değerlendirilmesi. Acta Oncol Tur.. 2007; 40(1): 11-13