Enkondrom Zemininde Gelişen Atipik Bir Kondrosarkom Olgusu [Acta Oncol Tur.]
Acta Oncol Tur.. 2008; 41(1): 49-51

Enkondrom Zemininde Gelişen Atipik Bir Kondrosarkom Olgusu

Yaman KARAKOÇ1, Murat ARIKAN1, Deniz GÜRLER1, Şafak GÜNGÖR1, Erdal METİN1
SB Dr. Abdurrahman Yurtarslan Ankara Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Radyasyon Onkolojisi Kliniği, ANKARA

Chondrosarcomas are malignant tumours of cartilaginous origin. Chondrosarcoma is the commonest primary sarcoma of bone in adults, with a male predominance. Patients are usually betvveen 30 and 60 years old. Ciinicai symptoms are pain and slow growing mass. At the diagnosis the average duration of symptoms being 1-2 years. growth may be very slow, especially for pelvic tumours (1). İn this paper we presented a case that we treated at our.

Keywords: Chondrosarcoma, encondroma, hemipelviectomy.

An Atypical Chondrosarcoma Case Arising On Enchondroma

Yaman KARAKOÇ1, Murat ARIKAN1, Deniz GÜRLER1, Şafak GÜNGÖR1, Erdal METİN1

Kondrosarkomlar kıkırdak orijinli malign tümörlerdir. Erişkinlerde en sık görülen primer maiign kemik tümörleridir. Erkeklerde daha sık görülür. Hastaların çoğu 30-60 yaş arasındadır. Semptomları, ağrı ve yavaş büyüyen kitledir. Tanı konulduğunda semptomlar genellikle 1-2 yıldır vardır. Özellikle pelvik tümörlerde kitlenin büyümesi çok yavaştır (1). Burada kliniğimizde tedavi ettiğimiz bir vakayı takdim etmek istedik.

Anahtar Kelimeler: Kondrosarkom, enkondrom, hemipelvektomi.

Yaman KARAKOÇ, Murat ARIKAN, Deniz GÜRLER, Şafak GÜNGÖR, Erdal METİN. Enkondrom Zemininde Gelişen Atipik Bir Kondrosarkom Olgusu. Acta Oncol Tur.. 2008; 41(1): 49-51