Rektus Kılıfı Hematomu: Olgu Sunumu [Acta Oncol Tur.]
Acta Oncol Tur.. 2007; 40(1): 27-29

Rektus Kılıfı Hematomu: Olgu Sunumu

Haluk ULUCANLAR1, Oğuz TARCAN1, Suat KUTUN1, Ahmet SEKİ1, Abdullah DEMİR1, Abdullah ÇETİN1
SB Dr. Abdurrahman Yurtarslan Ankara Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesi, 1. Genel Cerrahi Kliniği, ANKARA

Hematoma in rectus sheath is a rare condition; and occurs due to a tear of the epigastric artery or the rectus sheath. İt can be misdiagnosed as an intraabdominal tumor or collection secondary to an infection. A 46 year-old woman vvas presented with nausea, vomiting, fever and abdominal pain. Her physical examination revealed a huge abdominal mass located at the right upper çuadrant and extending down to pelvis. Abdominal ultrasound described the mass. Hematoma of the right rectus muscle containing active bleeding foci vvas diagnosed via computerized tomography. This patient vvas treated in the ward and discharged at 7fh day. Follow-up tomography at the 45th day shovved that 50% of the mass has been resorbed.

Keywords: Hematoma, rectus abdominis, diagnosis.

Rectus Sheath Hematoma: A Case Report

Rektus kas kılıfı hematomları nadir görülmekte olup, epigastrik damar yırtılması ya da rektus kas kılıfının yırtılması sonucu oluşmaktadır. Karın içi tümöral kitleler ve özellikle de infeksiyon sonucu gelişen koleksiyonlar ile sıklıkla karışabilmektedirler. Kırk altı yaşında kadın hasta bulantı, kusma, ateş ve karın ağrısı şikayetleriyle kliniğimize başvurdu. Fizik muayenede karın sağ üst kadrandan başlayan ve pelvise kadar uzanım gösteren dev, ağrılı kitle, göbek çevresinde ekimoz ve subikter mevcuttu. Kan tetkiki sonucunda lökosit 18.000/mm3, karaciğer enzimleri yüksek bulundu. Hastaya yapılan abdominal ultrasonografi tetkikinde kitle tarif edildi, fakat kesin tanı konulamadı. Bunun üzerine abdominal bilgisayarlı tomografi yapılan hastamıza kitle tarif edilerek rektus kılıfı kanaması sonucunda gelişmiş hematom ve aktif kanama odakları tespit edildi. Hastaya klinikte yatarak takip, kan transfüzyonu, antibiyotik, analjezik desteği uygulandı. Genel durumu düzelen hasta 7. gün taburcu edildi. Kırk beş gün sonra yapılan karın tomografisinde kitlenin %50 oranında rezorbe olduğu tespit edildi. Rektus kılıfı hematomlarında, özellikle yüksek risk taşıyan hasta grubunda cerrahi yaklaşımlar ciddi morbidite ve mortalite artmasına neden olmaktadır. Bu sebeple hastalara konservatif yaklaşım uygun tedavi seçeneğidir. Kesin tanıda tomografi ultrasonografiye göre daha başarılıdır.

Anahtar Kelimeler: Hematom, rektus kası, tanı.

Haluk ULUCANLAR, Oğuz TARCAN, Suat KUTUN, Ahmet SEKİ, Abdullah DEMİR, Abdullah ÇETİN. Rektus Kılıfı Hematomu: Olgu Sunumu. Acta Oncol Tur.. 2007; 40(1): 27-29