Mesane Tümörünün Ayak Başparmağına Metastazı: Olgu Sunumu [Acta Oncol Tur.]

1SB Kayseri Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Radyasyon Onkoloji Kliniği,
2Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi, Üroloji Anabilim Dalı,
3Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi, Patoloji Anabilim Dalı, KAYSERİ

Osseous metastases occur in approximately 20-30 % of malignancies. Ofthese, 0.007-0.3% has acro metastasis. Metastatic malignancies of the foot are rare. They unusually develop from lung, colon and genitourinary tumors. Metastases to the bones of the foot can pain, rash, svvell, soft tissue ulceration and osteolytic destruction. A patient applied to orthopedics clinic due to pain on right big toe vvith rash and purulent discharge that lasts for tvvo vveeks. A 58-year-old male patient undervvent an operation due to bladder cancer seven years ago. He had been prediagnosed vvith osteomyelitis and his right big toe had been amputated. A histopathological diagnosis vvas consistent vvith primary tumor. İn this report, vve present an unusual case of bladder tumor vvith foot metastasis.

Keywords: Bladder tumor, foot metastasis, bone metastases.

Bladder Tumor Metastatic to the Bones of the Foot: A Case Report

Yasemin CİHAN1, Mustafa SOFİKERİM2, Kemal DENİZ3
1SB Kayseri Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Radyasyon Onkoloji Kliniği,
2Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi, Üroloji Anabilim Dalı,
3Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi, Patoloji Anabilim Dalı, KAYSERİ

Kemik metastazları tüm kanserli hastaların %20-30’unu, bunun %0.007-0.3’ünü ise ayak kemiklerine metastazlar oluşturur. Ayakta metastatik tümörler çok nadir gözlenir. Bunlar genellikle akciğer, kolon ve genitoüriner sistemden kaynaklanır. Ayak kemiklerine metastazlar ağrı, şişlik, kızarıklık, yumuşak doku ülserleri ve osteolitik destrüksiyonlar oluşturabilir. Ortopedi kliniğine sağ ayak başparmağında iki hafta önce başlayan şişlik, kızarıklık, ağrı nedeni ile başvuran 58 yaşındaki erkek hastanın özgeçmişinde yedi yıl önce mesane tümörü tanısı ile operasyon hikayesi vardı. Medikal tedaviye yanıt alınmaması üzerine osteomyelit ön tanısı ile sağ ayak başparmağına amputasyon yapıldı. Histopatolojik bulgu, primer tümör metastazı ile uyumlu bulundu. Olgu, mesane tümörünün nadir metastatik lokalizasyonu nedeni ile sunuldu.

Anahtar Kelimeler: Mesane tümörü, ayak başparmağı metastazı, kemik metastazı.

Yasemin CİHAN, Mustafa SOFİKERİM, Kemal DENİZ. Mesane Tümörünün Ayak Başparmağına Metastazı: Olgu Sunumu. Acta Oncol Tur.. 2010; 43(2-3): 46-48